podly.pl
NIP: 828-130-33-79
99-200 Poddębice
ul. Pogodna
tel +48 663 252 703
GPS 51.898235, 18.967359

Chiptuning polega na zmianie parametrów sterujących silnika (mapy) zapisanych w sterowniku silnika  (ECU) tak, aby poprawić osiągi samochodu.
Producenci z różnych względów (emisja spalin,  średnie spalanie,
pozycjonowanie marketingowe silnika na rynku) nie wykorzystują pełnego potencjału jednostek napędowych i sprzedają auta z programami, w których można jeszcze wiele poprawić. Chip Tuning  pozwala znacząco zwiększyć  moc i moment obrotowy  przy obniżeniu zużycia paliwa (dotyczy silników turbo diesla). Chip Tuning przeprowadzamy zarówno w samochodach seryjnych jak również w samochodach z dodatkowymi modyfikacjami (większe turbo, intercooler itp.).  Chip Tuning wykonuje się bez wymiany ECU oraz bez naruszenia jakichkolwiek fizycznych zabezpieczeń ECU lub samochodu.

Sam proces składa się z następujących etapów:
- zmierzenie parametrów auta na hamowni w celu sprawdzenia ‘kondycji’ auta; modyfikacje aut  ‘uszkodzonych          mechanicznie’ nie mają sensu i nie powinny być wykonywane
- odczytanie oryginalnej mapy z ECU przez złącze diagnostyczne tam gdzie tylko to możliwe (wszystkie oryginalne mapy     zachowujemy w naszej bazie danych)
- modyfikacja mapy, tak, żeby spełnić  życzenia Właściciela auta
- zapisanie nowej mapy do ECU
- zmierzenie parametrów auta, żeby upewnić się, że wszystko jest w porządku (AFR, etc) oraz udokumentować zmiany

Modyfikacja mapy nie wpływa na inne parametry ECU i nie jest widoczna po podłączeniu auta do komputera diagnostycznego w autoryzowanym serwisie (wyjątkiem jest procedura gwarancyjna, nakierowana na odszukanie modyfikacji i tym samym pozbawienia praw do gwarancji).

Zdarza się, że serwis w ramach poprawek do ECU (Service Pack) nadpisuje całość zapisu w ECU, w tym mapy. Wtedy po prostu należy ponownie zapisać naszą zmodyfikowaną mapę i ponownie cieszyć się modyfikacją

W większości aut z nowoczesnym silnikiem  Diesla,  zwiększenie osiągów silnika o 25% przebiega bezproblemowo i nie powoduje żadnych awarii silnika, ani innych podzespołów. Musimy sobie jednak zdawać sprawę, że zwiększanie mocy silnika nie jest całkowicie ‘darmo’ i w niektórych egzemplarzach albo przy modyfikacji wyższejj niż 25%  może być konieczna np. wymiana sprzęgła na mocniejsze. Dzięki naszemu doświadczeniu jesteśmy w stanie z góry przewidzieć taką konieczność i poinformować o niej Klienta.

Na całą operację potrzebujemy ok. 2-4 godzin

 FAQ czyli pytania i odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania

 

Czy posiadacie Państwo hamownię podwoziową?

Nie. Badania pojazdów i strojenie/regulacje przeprowadzamy w środowisku naturalnym dla samochodów czyli na drodze. Tylko tam możemy zmierzyć się z rzeczywistymi parametrami pracy silnika i dokładnie go dostroić. Dysponujemy hamownią drogową DYNOMET, na życzeni klienta wykonujemy wszystkie pomiary.

 

Czy mój samochód będzie miał dokładnie tyle mocy ile jest podane na Państwa stronie internetowej?

Na stronie podajemy uśrednione wartości mocy jakie silnik powinien uzyskać po przeprowadzeniu modyfikacji. Gwarancji jednak na to dać nie możemy, gdyż silnik silnikowi nie jest równy i zdarzają się jednostki zarówno mocniejsze jak i słabsze.

 

Mam samochód z przebiegiem … km; czy warto go jeszcze tuningować?

Na pytanie czy warto musi odpowiedzieć sobie zawsze sam właściciel. My ze swej strony zawsze przeprowadzamy podczas jazdy początkowej analizę stanu technicznego silnika na podstawie parametrów pracy, sprawdzamy sprawność turbo, wtryskiwaczy, DPF, przepływnomierza i wiele innych. Jeśli samochód jest w kiepskim stanie odmawiamy strojenia bądź sugerujemy usunięcie usterek i „ponowne podejście”.

 

Czy muszę liczyć się z obniżeniem żywotności silnika, który i tak już przy obecnym przebiegu mocno się napracował. Jeśli tak (o ile da się to w ogóle oszacować) to o ile (po jakim przebiegu muszę spodziewać się remontu)?

Jest to pytanie na które nikt nie jest w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi. W zależności jednak od przebiegu i stanu technicznego piszemy programy, które mają być kompromisem pomiędzy możliwościami technicznymi silnika a jego stanem. Zawsze informujemy także właścicieli o zasadach prawidłowej eksploatacji turbodoładowanych silników spalinowych.

 

Jak wygląda kwestia wzrostu spalania przy zastosowaniu chiptuningu Państwa firmy?

Jeżeli kierowca jeździ jak „przeciętny Kowalski” to nie zauważy wzrostu zużycia paliwa a nawet doświadczy jego obniżenia (0,5-1 l./100km); jeśli natomiast „ciągle mu mało” wówczas należy liczyć się ze wzrostem o ok. 1 l./100km.

Czy przy mocniejszym silniku nie należy pomyśleć również o zmianie hamulców czy zawieszenia?

Zmiany oprogramowania, które proponujemy standardowo do aut nie wymagają tego typu zabiegów, jednak zmiany te na pewno w pozytywny sposób wpłyną na bezpieczeństwo czynne samochodu.

 

Mój samochód jest za słaby jak do masy którą posiada. Jest jeszcze na gwarancji, której nie chciałbym stracić. Czy polecacie Państwo chiptuning czy tuningbox?

Zawsze polecamy chiptuning ze względu na możliwość indywidualnego i precyzyjnego zestrojenia, jednak ingerencja w oprogramowanie może w skrajnym przypadku spowodować utratę gwarancji producenta auta.

OHSecurity is developed by Orange Hat Studios